Angażowanie nie działa a szkolenia miękkie to strata czasu? Tak myślisz? A może gorzej, masz takie doświadczenie? Przyznaję Ci rację. Szkolenia z kompetencji miękkich nie działają…
jeśli nie wiesz po co chcesz takie szkolenie zrobić?
Czego Wam potrzeba i jak chcecie to wykorzystać?
Jeśli nie wierzysz Ty, jak ma uwierzyć zespół? Przecież to ściema i wykonywanie planu przez HR-y.
Na przykładzie angażowania.
Żeby skutecznie angażować musisz znać ludzi wiedzieć jakim językiem do nich mówić.
A mówić najlepiej językiem rozwiązań i korzyści.
Zespół to różni ludzie. Zaopiekuj się tym co ważne dla konkretnych osób.
Do jednych trafi dobro zespołu, do innych wygrana, a dla jeszcze kogoś liczy się przygoda. /to tak w dużym uproszczeniu/
Pewien młody manager spisał na straty podwładnego.
Był starszy i wydawał się nie pasować.
Manager odczytywał jego postawę jako „zazdrość o stanowisko i niechęć do bycia zarządzanym przez młodszego kolegę”.
Wzięłam to pod lupę, ale oczywiście tak, by zainteresowani nie czuli się pod lupą. 😎
Wyszło nam, że nie o wiek chodzi ani o kwestionowanie kompetencji.
A o poszanowanie zasad, na które (jak się wydawało) wszyscy się umówili.
No, nie umówili się to po pierwsze.
A po drugie dla managera akurat te konkretne zasady nie były zbyt ważne.
Dla tego pracownika zaś oznaczały szacunek i docenianie.
Próbowaliście kiedyś angażować bez doceniania?
Zmieniliśmy to.
Dziś zespół ma zasady akceptowalne przez wszystkich. Takie, na które wszyscy (po przedyskutowaniu, czasem burzliwym) się zgodzili.
Manager ma lojalnego pracownika i wie jak go angażować.
Pracownik czuje, że manager się z nim liczy, docenia i zauważa.
Ten pracownik ma duże doświadczenie i jest z czego czerpać.
Wiek nie jest żadną przeszkodą.
Atmosfera w zespole poprawiła się zupełnie przy okazji.
Magia?
Nie. Kompetencje miękkie. W tym wypadku komunikacja, umiejętność przekonywania i aktywne słuchanie oraz praca w zespole i zespołem zarządzanie.
No i trochę porządków z przekonaniami dotyczącymi wieku.
Inwestycja w szkolenie miękkie to mogą być najmądrzej wydane pieniądze.
Ta inwestycja będzie się zwracać każdego dnia.
Zacznij od określnie po co? Wtedy dostaniesz szkolenie na miarę.
Lepiej wiedzieć wcześniej i mieć plan w oparciu o rzetelną analizę potrzeb i braków.
Jeśli nie wiesz, a musisz wybrać – doradzam komunikację.
Na tym nie jeden zespół się wykoleił i zawsze jest coś do poprawy.
I zapraszam do współpracy
Kamila